octobre

Nu är det oktober. Den magiska månad då jag skulle få påbörja min add/adhd-behandling och dbt. Kanske. Tidigast. Det har inte kommit ett pip om det ännu och de brukar ju höra av sig i god tid. (Skicka kallelse heter det).
Börjar kännas som en SJ-försenings-lurendrejerigrej, när tåget är försenat men man kan inte gå och köpa en cola efterssom avgångstiden hela tiden flyttas fram fem minuter. ”Nu kommer tåget snart. Bara fem minuter. Nej vänta. Fem minuter till. Stay tuned. Men gå för all del inte och köp cola för då kommer tåget och kör ifrån dig”.
Väntar mig ”fem minuter till” från landstinget.

Imorgon ska jag upp tiiidigt och det brukar ju gå hejdundrande bra. Antingen sover jag inget alls och då är det ju inte svårt att vara vaken i tid, eller så vaknar jag inte. (På sista tiden har det dock gått bättre, ta i trä nu).
Just nu svider det i magen så att det känns som öroninflammation. Vilka nerver man har.
Har varit uppe och letat ”ome” i vartenda hörn där en sådan kan tänkas ligga bortglömd men efterssom sådana desperata handlingar utförts tidigare så existerar ingen glömd ”ome”. Rotade upp ett gammalt kex som kanske suger upp något av magsaften. (Mm mysigt. Magsaft låter så … gult.)

Så… godnatt. May the best man win, sömnen eller jag.

~ av echoesandshadows på 2 oktober, 2013.

Lämna en kommentar